tisdag 1 september 2009

Lysekil

Nu är vi hemma igen. Blev fakriskt ganska roligt ändå. Och det var ganska skönt ute. Fast det blåste mycket, vilket var lite synd. Men varmt var det i alla fall. Det var tre stationer, så vi var indelade i tre grupper. Det första vi gjorde var att gå på havetshus. Vi hade ett fråge papper som vi skulle svara på frågorna, och jag blev klar väldigt fort, så jag och Malin gick runt och gjorde ingenting i ungefär en halvtimma. Men det fanns en hel del coola fiskar. Och jag hade inte en aning om att hummrar var så grymt stora! Och havskatter var den äckligaste fisk jag någonsin sett. Men det var coolt.

Till lunch hade jag med mig baguette, och var livrädd eftersom en mås var ovanför våra huvuden hela tiden och dök ner bland allt folk, så trodde nästan att den skulle äta upp min mat, men hade tur, för det gjorde den inte.Andra stationen skulle vi hitta olika varelser och växter i havet. För mig, Mathilda, Alva och Jossan gick det väl inte så jätte bra. Jag tror att vi samlade ihop 8 poäng, meddans vissa fick 20. Haha, men vi hittade typ inget. Man fick olika mycket poäng beroende på hur svåra de var att hitta. Så vi fick nästan bara en poängare.

Tredje stationen var att gå en promenad och kolla på stenar. Det var nog den tråkigaste stationen tror jag, men det kan nog bero på att det var sist, och alla var jätte trötta. Men då kollade vi i alla fall på "jätte grytor" (hål i stenar) som gjordes utav inlandsisen. På vägen hem stannade vi och åt på McDonalds, och sen kollade vi på High School Musical 2. Så dagen har varit rätt lyckad!


Färgan


Sofia :)

Underbart blått vatten!

High school musical..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<