söndag 9 augusti 2009

Receptet

Kladdkakan blev otroligt god. Första gången jag gjorde den i vårat nya kök, haha, men det blir faktiskt anorlunda när man har en annan ugn och allt. Så här kommer mitt recept:


Du behöver:
2 ägg
3 dl socker
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1 krm salt
1 ½ dl vetemjöl
100g smält smör/margarin

  • Sätt på ugnen på 175° luftvärme
  • Rör ihop ägg och socker tills det är pösigt.
  • Blanda de andra "torra" ingredienserna i en annan skål
  • häll i de "torra" ingredienserna i ägg blandningen och tillsätt det smälta smöret.
  • smöra och häll ströbröd i en form
  • Grädda i ugnen ca 20 min (beroende på hur bra ugn man har)

10 kommentarer:

  1. ja, men man tröttnar så fort på den :P

    SvaraRadera
  2. svar: jag kan använda det på praktiskt taget vilken affär som helst :) alla affärerna står uppskriva på gratisbios hemsida :)

    SvaraRadera
  3. sv; tack :) väldigt fin blogg du har :)
    jaa, jag älskar mä twilight :D<3

    SvaraRadera
  4. aah de är hur skönt som hellst att ha :)

    SvaraRadera
  5. sv; :)
    hur har din dag varit då ? =)

    SvaraRadera
  6. sv: Ja det var riktigt sjönt där :)

    SvaraRadera
  7. svar: tack så mycket! :))

    SvaraRadera
  8. Japp det tycker jag med!!!!!

    SvaraRadera

>> Kommentera inlägget <<