lördag 22 augusti 2009

Habo Javelin

Har varit borta hela dagen vid friidrotts arenan här i Habo. Habo Javelin var idag. Själv var jag med och tävlade i Stav och Spjut. Resten av tiden stod jag vid prisbordet och satte på medaljer på alla som kom på prispall och gav ut priserna de vunnit. Det var ganska kul, men mot slutet blev det ganska segt.

Grenarna gick också bra, i alla fall för att inte ha tränat friidrott sen Carro Camp, eller bara i torsdags. Blev pers (personligt rekord) i både staven och spjutet. Problemet var att de krockade med varandra, så på staven var jag inte så koncentrerad, plus att det var bara jag som hoppade på under 2m, så hann inte hämta mig emellan, men 1.70 är pers på tävling. På spjutet kastade jag 23.26. Det var nästan pers med 1,5 m. Så blev väldigt nöjd.



Filippa fick ett silver och ett guld

1 kommentar:

>> Kommentera inlägget <<