måndag 27 juli 2009

Tävlade på Radio

Nu har jag och Filippa övat hela kvällen. Är helt svettig, jag kan inte fatta att det är så ansträngande att öva in ett framträdande. Fast det är riktigt kul. Speciellt när man bara behöver finslipa lite på det. Det var i alla fall jätte mysigt i stadsparken tidigare idag. Det var så länge sen jag var där nu. Men givetvis glömde jag mackor till ankorna.

Innan vi åkte till stadsparken åkte vi till Nya Musik, en musik affär. Jag hade ett present kort där som jag fick i kören förr förra året på 250kr. Så jag hittade två spel böcker. En lär dig spela gitarr bok. "Ackorden och jag 2", och sen var det en tjernas låtar eller något liknande med massa bra låtar som har framförts av tjejer. Efterråt åkte vi till Musikbörsen, ännu en musikaffär, för att kolla på en gtarr vi har sett där. Men när vi kom in var det en tjej som frågade om jag ville vara med i en musik tävling. Så vi svarade ja, och sen visade det att det skulle gå på radio. Så vi fick vara med på radio idag.

Tävlingen gick ut på att hon som höll i det sa en bokstav, och då skulle vi sjunga en låt som börjar på den bokstaven. Innan det började frågade hon lite frågor bl.a frågade hon Filippa om hon trodde att hon skulle vinna. Och hon bara nesch absolut inte. Men det slutade med att hon vann i alla fall. Första bokstaven var s. Jag vann den och sjöng "Somewhere other the rainbow". Sen var det M, då sjöng Filippa Mamma Mia. Och sista bokstaven var I. Och då sjöng Filippa Imse Vimse Spindel, haha. Så hon vann ett par strängar till en EL-Gitarr.


Radio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<