torsdag 16 juli 2009

Oskarshamn Festivalen

Åh, gårdagen var så kul. Jag kände nästan alla som var med, så vi var ett jätte bra gäng. Jag gillar att alla är kompisar med varandra, fast att man egentligen tävlar mot varandra. Men alla är så peppande och säger lycka till, och kramar om en när man kommit av scenen. Vi var 12 bidrag, varav 1 kille och 11 tjejer. Det var oskarshamn Festivalen, och den var jätte mysig.

Först när vi kom ner så var det lite samling och alla blev intervjuade av konferenciern, som var en jätte gullig tjej. Sen var det soundcheck. Det gick jätte bra. Fast jag fattade först inte hur jag skulle få ur mikrofonen ur stativet. Alla stod kvar och lyssnade på alla, och när den sista hade sjungit, gick vi iväg för att äta. VI hade med oss jätte goda mackor hemifrån med parmaskinka, mozzarella ost och ruccola.

Själva tävlingen började kl. 20:00. Så när klockan var sju, gick jag Filippa och Vendela för att byta om. Jag hade då på mig min vita klänning. Det kändes lite skumt att gå runt vid tivolit, som var mellan toaletten och scenen, i en "prinsess klänning". Själva tävlingen gick bra, men jag fick veta att det skulle vara en final på lördag, och eftersom jag är i Frankrike då, så hade jag inte kunnat vara med, så jag kunde bara njuta av uppträdandet. Fast det gick lite snett ändå. Min mikrofon jag hade funkade inte. Först tänkte jag att jag bara inte hade någon medhörning, man hör nästan aldrig det ljud som går ut på scenen, men scen sa teknikern att jag skulle ta en annan mikrofon, och då gick det jätte bra. Alla var verkligen jätte duktiga, men de som gick vidare var: Emelie Whålin, Nina (tror jag att hon hette) och Julia & Jonna Falk.


Lunch på vägen ner


Vårt lilla "gäng"

Familjen Hugosson

Soundcheck- Jag


Filippa - Fantasi


Vendela - Hot'N Cold

Systrarna Falk- The Queen

Emelie Whålin- I´m Moving on

Melanie - We are the world

En glad Sixten


Show time - Filippa



Jag


Vendela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<