onsdag 22 juli 2009

Good bye Arles

Då var det sista kvällen här i Arles, eller ja.. sista dagen med. En vecka har gått så fort, men det har varit jätte kul. Jag och Tilda har haft mycket kul. I natt ska vi gå upp innan kl:04.00. Känns ganska tidigt, men vi måste eftersom planet går kl:06.30, så måste vi för att hinna till flygplatsen. På sätt och vis ska det bli skönt att komma hem, att få träffa Filippa och Sixten igen. Men ändå så vill man ju vara kvar här i värmen. Och jag kommer sakna att äta så mycket melon som vi gjort här. Idag åt vi musslor med. Var lite konsitgt i konsistenten, och smakade sådär. Men nu har jag i alla fall testat.

Innan idag var vi på ett utomhus bad. Det fanns tre pooler, 1stor, 1 barn och 1 bebis. Det var faktiskt ganska fint, finare än vad jag trott i alla fall. Och innan vi var där var det marknad med. Det är sjukt vad mycket saker det finns på den. Massa frukter och grönsaker, och mycket kryddor. Sen finns det massa kläder och annat som de säljer på torget hemma ungefär. Min favorit är sminkståndet där de säljer allt för 1€. Och det som är kul är att det verkar vara bra grejer med. Idag köpte jag engonskugga med olika guld/bruna nyanser. Nu ska jag lägga mig och läsa lite, får låna Eclipse av Tilda här, men ska kolla om jag kan hitta den och Breaking Dawn på flygplatsen imorgon. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<