fredag 19 juni 2009

Mysig midsommar

Det har varit en mysig dag/kväll. Först imorse åkte vi ut till Drottningstorp. Det är nog det mysigaste midsommarfirandet i Sverige. Jag och Filippa var med i kören, och sen sjöng vi själva med. Jag tycker att det är så mysigt med traditionella firanden, jag har dansta runt midsommarstången och sjungit alla roliga låtar som små grodorna och prästens lilla kråka. Och det är så kul. Sen vann jag faktiskt på godishjulet, en liten godispåse (det hade nog varit billigare att köpa den) haha, men alla pengar går till föreningen som har hand om firandet, så att det inte ska kosta inträde eller liknande, så det gör inte så mycket.

Senare åkte hela familjen hem till Alkemarks. Vi är några familjer som brukar träffas på midsommar, påsk, nyår och kräftskiva. Det brukar vara ganska mysigt, fast det hade varit roligare ocm der var någon tjej i min ålder med. Fast det brukar gå ändå. Idag har jag varit lektant ungefär. Jag har sprungit runt med alla små barn. De är så söta. Sen tog jag faktiskt med mig gitarren, så har spelat en hel del med.

Vi äter alltid så god mat. Idag var det hemma gjord potatissallad som var jätte god, och sen var det någon hallonmarinerad kyckling. Det var också helt okej, fast jag gillar inte hallon så mycket, men det var godare än jag trodde. Och till efterrätt var det min favorit. Vitchocklad och digistivi tårta. Såå otroligt god, och det räcker med en liten bit, för sen blir man så mätt.


Jag är den i långklänning och krans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<