torsdag 4 juni 2009

Fly Away

Kom nyss hem från 9:ornas musikal. Den var mycket bättre andra gången jag såg den. Jag längtar så tills vi ska göra musikalen nu. Och det är bara två år kvar tills det är vår tur, inte nes det nu längre. Och nästa år ska bli kul att de. Då är det årets 8:or och där känner jag många.

Varje år gör 9:orna en musikal. De får ett tema och sen ska de skriva ett manus utifrån det under vårterminen. Sen är det audition för solon och roller och dansarna börjar öva in danserna. Det är verkligen en jätte rolig sak att se på. Och ska bli ännu roligare att vara med i. Förra året spelade jag i skolorkestern, men slutade för att jag inte hann med.

Årets musikal hette Fly Away och handlade om en flygplats och alla knäppa saker som kan hända där. Flygen blev inställda p.g.a en snöstorm och det blir kaos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<