tisdag 26 maj 2009

Teater-apa

Teater är så kul. Jag har alltid varit ganska, vad ska man säga, svårt att spela ut. Men jag har alltid tyckt att det varit kul. Nu har jag och Filippa haft en slags lek, Man ska imitera en person i någon serie. Vi tog på oss en peruk som vi tyckte liknade den personens hår, sen skulle den andra gissa vilken person det var. Jag och Filippa brukar spela upp olika scener i filmer, eller serier tillsammans, så det var jätte kul.

Jag tycker att det är bra att läsa böcker med. Jag läser högt för min lillebror på kvällen och det är så kul att leva sig in i boken och försöka förställa rösten beroende på vem som pratar. Efter som alla teater kurser jag skulle börjat på blivit inställda, så tycker jag att det här är ett kul sätt att lära sig att agera på. Så om ni vill spela teater och inte kommer in på någon kurs, öva framför spegeln, lek med kompisar. Jag lovar det gör det mycket lättare. Att spela teater är verkligen som en lek. Man går in i en roll, precis som när man lekte mamma,pappa, barn när man var liten.


Nicke Nyfiken blev kvällens bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<