söndag 10 maj 2009

Mysig dag på golfbanan

Det var verkligen jätte kul att spela golf. Och det var härligt väder med, bara lite blåsigt. Det var en prova på dag, och det blev en hel del som kom. Jag tror vi var 30 personer som kom, så vi delades upp i grupper. Vi började gå en rundtur. Det ligger verkligen jätte vackert där ute. Om jag skulle skaffa en sommar stuga skulle den ligga där. Vi fick veta att det är den äldsta golfbanan i Sverige. Ganska coolt. Och jag såg en jätte snygg "bag vagn". Den var rosa med, ett +. Så om jag någon gång börjar spela ska jag ha en sån.

Sen var det dags att slå lite slag. Vi började lära oss de slagen man slår i början. Jag trodde att det skulle vara så att det såg väldigt enkelt ut, men var svårt. Men det var mycket lättare än vad jag trodde. Ledarna på en annan station sa sen att de hade sagt att jag varit jätte duktig på det. Då blir man glad. Majriteten av min slag var faktiskt hyfsade. Det var också det roligaste. Skippingen var inte lika rolig, men det var nog för att jag tyckte att det var svårare. Fattade inte exakt hur det skulle gå till heller, men tror att det gick lite bättre det sista. Och sen fick man testa putten med. Det var ganska svårt på långt håll, men på nära håll var det ganska enkelt.

Innan vi skulle gå ut på banan och köra två hål, lottade de ut 2 gratis nybörjar kurser. Jag hade jätte gärna viljat börja, det var verkligen jätte kul. Och det var ännu roligare att vara ute på banan, fast att det var svårare. Vi fick köra 2 hål, ett kort och ett lite längre. Jag blev faktiskt ganska nöjd med hur det gick för mig, trodde i alla fall när vi åkte dit att det skulle gå sämre. Det en mysig familje utflykt.



shipping

Filippa lyckades ganska bra

Och jag lite sämre

Nu ska jag skriva lite på deckaren, vill få den klar så snart som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<