torsdag 7 maj 2009

Musikal show

Direkt efter vi kom hem från Naturkampen fick jag byta om och sticka till Sporthallen, där musikalshown skulle vara. Ganska stressigt. Och jag var lite orolig över att missat general repitionen. Men det gick faktiskt ganska bra ändå. Hade massa och tänka på hela tiden, så jag glömde bort mitt solo på första versen av Fame, men blandade verserna lite, så det gick ganska bra ändå, så länge man ler och låtsas om ingeting, brukar inte så många märka det.

Dansen gick också jätte bra, men att ha en minut på sig att springa till omklädninngsrummet, ta på sig katt kläderna och sminka om sig till katt, är väl ingen hit. Men om alla stora stjärnor klarar att ha ombyte mellan låtarna på 30 s, klarar jag väl det här, det blev i alla fall bra. Som sagt mitt måtto, det vill alltid bli bra. Och vad då att jag sjöng lite fel på Fame är inte hela världen, alla gör ju misstag, det är jag inte ensam om.

Nu ska jag och Filippa börja öva in massa ny, eller ja, gamla låtar. Speciellt musikal låtar, det är roligt att sjunga, och ganska många känner igen dem. Själv ska jag börja sjunga 9 to 5 och Fame m.m. Får se vad det blir mer, men det ska bli riktigt showigt i alla fall.


Vad tycker ni, ska jag börja sminka mig så här till skolan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<