måndag 11 maj 2009

Bakning och Deckarskrivandet

Nu är jag hemma hos Tilda. Vi skriver på våra deckare. Vi fick veta att de ska vara renskrivna och inlämnade och renskrivna om två veckor. Jag tycker att det detta var ganska lite tid. Jag vill alltid skriva långt. Men får väl försöka begränsa mig lite. Det är ju kul att skriva, och när man är två kan man ju få tips av varandra. Jag tycker att det är smidigt att göra läxorna tillsammans, om man får. Ibland ska man ju ha gjort dem själv. Men oftast är det bättre, för då kan få se det man ska göra i en annan synvinkel. Vilket kan vara riktigt bra ibland.

Nu har vi bakat kladd kaka med. Fast vet väl inte om det blev kladdkaka, den blev ganska torr. Men det blev ganska gott ändå.

så här sitter vi vid varsin dator i köket.


Nu ska jag börja skriva, så att jag hinner klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<