torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag och påskande

Idag är det Skärtorsdag vilket menas att alla små söta barn går runt och ger ut påskkort. Jag har varit ute med Sixten och Alva. De var så söta. Sixten var tupp och Alva en påskkärring. Sen så har vi gått runt här på gatorna. Det var så kul att se deras miner när de fick godis. Så glada blev de. Nu kom det precis en till oss med. Så söta.

Jag minns när man själv gick runt utklädd till påskkärring. Jag och min lilla syster Filippa gick alltid runt tillsammans. Så gick man runt till alla man kände i närheten. När man sen kom hem mumsade man i sig allt godis. Då var man riktigt nöjd. Man kanske skulle börja med det igen. Man får ju godis, fast jag har godisförbud nu, så det kanske inte hade varit så smart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<