fredag 3 april 2009

Hem jobb

Nu har jag fått jobba. Har oljat in våra ute möbler nu. Eller hälften av dem, för andra hälften skulle lilla F göra. Det är väldigt praktiskt att göra jobb hemma. De är oftast väldigt enkla, alltså lätt förtjänta pengar. Att olja en stol tar inte så värst lång tid. Och det är faktiskt ganska roligt. Sen är det skönt att komma ut i solen.

Jag minns när jag var liten fick jag alltid göra små jobb hemma. Om jag bäddade mamma och pappas säng fick jag 2kr och om jag plockade ut diskmaskinen 5kr. Och det tyckte jag var jätte mycket. Jag och Filippa gjorde det varannan gång. Man var alltid så glad sen, när man köpte godis för pengarna. Man hade ju köpt det för egna pengar. Det var i alla fall jag alltid stolt över. Att ha köpt kläder och andra saker för egna pengar. Jag minns en gång i 2:an när jag hade köpt en kavaj för 349kr. Jag var jätte stolt, speciellt för att jag tyckte att den var så dyr. Får väl försöka få mamma och pappa börja med de där hemma jobben igen.

3 kommentarer:

  1. du e snygg XD <3<33<3<3<3<3kram en hemlig beundrare puss

    SvaraRadera
  2. jag kommer från haga boda skolan och jag älskar dig puss

    SvaraRadera
  3. var det kul att olja stolarna???

    SvaraRadera

>> Kommentera inlägget <<