tisdag 7 april 2009

Landhs konditori - så otroligt kul

Aah, har inte en aning om vart jag ska börja. Jag kom precis hem från att ha bakat på Landhs konditori, och seriöst vi fick med oss hur mycket saker hem som helst. Det är helt sjukt, får nog ta och köpa en ny frys. Och det har varit riktigt kul med. Oturligt nog hade jag inte med någon kamera, men men, det får jag ha någon annan gång.

Vi var en grupp på 9 pers. Vi började att baka ett barkbröd. Det var riktig tall bark i, ganska coolt. Jag undrar hur det smakar. Så av den degen bakade vi ut limpor och frallor. Hur många vet jag inte. Sen gjorde vi samma sak med ett omega-3 bröd. som såg otroligt gott ut. Under tiden vi gjorde detta gick några iväg och gjorde havredrömmar och någon slags mazarin kaka med frukt i. När detta var det dags att göra bullar. Det var så enormt mycket deg. Av en omgång blev det 100 bullar. Sen fick jag platta ut degen vi skulle ha till att göra kransar. Det var faktsikt ganska kul. Jag fick använda någon speciell kavel maskin. Kransarna sen blev kanske inte de bästa, vi fick välja om vi ville ha, pistage, ägglikör eller kanel fyllning. Jag valde kanel och Pistage. Medans allt det här var i ugnen fick vi mat. Jag tog en kyckling och brieost macka, som var jätte god. Men blev så mätt att jag inte orkar något mer.

Det kändes inte som om att det var så himla mycket vi bakat, och inte som att tiden hade gått så fort, det tog 4 och en halv timma. Men när vi skulle packa i allt blev, i alla fall jag väldigt chockad över hur mycket det var. Vi fick till en början med 4 limpor, 2 av varje sort. 40 frallor, 20 av varje sort. 20 bullar, 30 havredrömmar, 15 Mazarin, bakelser kan man nog kalla det, kom inte ihåg vad det hette. Och 2 kransar. Men sen var det massa över med. Så jag fick en omega-3 limpa till och 10 bullar. Så det blev en hel del. När vi sen skulle åka hem, fick vi knappt plats. Vi åkte 3 personer i Johannas bil och jag och Anette fick knappt plats där bak. Det kostade 500kr och jag kan säga att det helt klart är värt det. Det är fullbokat hela våren nu, men 1 Juni släpper de höstens tider, jag skulle gärna åka dit igen.


Detta var då det man fick med sig hem, det blev en hel del!

2 kommentarer:

>> Kommentera inlägget <<