torsdag 16 april 2009

Flibber

Nu har jag vartit inne i stan på tändsticksområdet, vilket nu är ett teater område. Lilla F går i en teater grupp med ABF, och de hade ett studie besök där och familj var välkommen att hänga med. Det var verkligen jätte intressant att gå in och kolla där de sydde upp alla kläder, och gjorde all rekvisita. Jag kan inte riktigt fatta att folk har det som jobb. Jag tycker att det verkar vara en rolig hobby. Fast att göra en peruk som tar 5 dagar, ca. 40timmar, låter väl i och för sig inte så jätte kul, men att sy upp alla coola kläningar. Det skulle vara något.

Sen spelade även Filippas teater grupp upp musikalen "Flibber" Som inte var en musikal nu, eftersom kören inte var med. Men de var jätte duktiga. Ska nog också börja nästa termin hade jag tänkt. Tycker verkligen att det är jätt kul med teater. Och om jag då, som jag i tidigare inlägg skrev, vill vara med i någon serie eller film, måste man ju börja i någon teater grupp någon gång. Man kan ju inte komma in och bli stjärna meddetsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<