onsdag 22 april 2009

Du har väl inte missat The Clique?

Åh, har verkligen hittat min nya favorit bokserie. The Clique. Jag läser just nu sjätte boken, och kan verkligen inte sluta. De finns på svenska, men jag läser den på engelska. Själv tycker jag att den är bättre då, för Lisi Harrison, som skriver böckerna, får in dialekter i den, och det är kul. Jag rekomenderar verkligen serien, det är som Gossip girl, fast för yngre.

The Clique - Lisi Harrison
Claire Lyons flyttar till Wechester från Orlando och hennes familj får bo i Familjen Blocks gästhus. Hos familjen Block bor Massie Block, som är med i skolans populäraste gäng "skönhetskommité". De är de rikaste tjejerna på OCD, som är en skola för tjejer. Claire och Massies pappor är jobbar kompisar och det är därför Lyons bor i deras gästhus. Massie gör det svårt för Claire att känna sig värdig kompisar och komma in i skolan. Men till slut kommer Claire in i gänget. Då inser hon. Det enda som är svårare än att komma in, är att stanna kvar.

Det händer hela tiden nya saker i varje bok, och Skönhetskomittén utsätter alltid Claire för prövningar. Massie ska alltid verka så självsäker, men är hon verkligen det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<