torsdag 2 april 2009

Det handlar om vilja

Igår var vi ute i skogen med friidrotten och sprang. Det kanske inte är det roligaste jag vet, men det är faktiskt ganska skönt att göra det. Vi hade i alla fall ett hårt träningspass, och jag var helt slut efteråt Vi sprang på alla möjliga små stigar och hit och dit. På slutet sen körde vi backträningar och vi skulle springa uppför en jätte lång backe. Första gången gick jätte bra, men andra gången orkade jag verkligen inte. Så när vi sen skulle springa i en jätte brant backe, så kände jag att jag verkligen inte kommer orka.

Men när jag sen ändrade inställning till att, det är lika bra att få det gjort fort och sprang upp, så gick det faktiskt ganska lätt. Så sprang faktiskt den där extra rundan till och med i backen, som bara de som ville behövde.

Jag kom sen på när jag kom hem att det handlade kanske egentligen inte så jätte mycket om orken utan viljan. För om man vill klara något, så gör man det oftast. För ett år sedan hade jag aldrig orkat det, men då hade jag inte haft någon lust att göra det heller, så antagligen berodde det på det, och att jag hade sämre kondition då. Så om man vill något, kämpa för det, det lyckas oftast då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<