tisdag 28 april 2009

Deckare

Jag har alltid gillat deckare. Det är nog för att jag aldrig kan sluta läsa dem. Mina favorit böcker var hela Kitty serien när jag var yngre. Jag var 7 år första gången jag läste en Kitty bok. Jag kommer till och med ihåg vilken den var, "Kitty och spåkvinnans hemlighet". Så det ska bli jätte spännande nu när vi ska skriva egna deckare på svenskan. Vi har bara haft genomgång om deckaren historia än, och jag fick lära mig något nytt. Det får bara kallas deckare om det är med ett mord i boken, jag har alltid trott att "mysterie böcker" är deckare. Men man lär sig alltid något nytt.

Innan jag ska börja skriva min disposition tänkte jag läsa någon eller några deckare eller liknande. Har börjat läsa en Kitty bok nu, för att få lite inspiration. Jag har redan planerat mina huvudpersoner, men inte hela storyn. Kommer kanske ut med lite deckar skrivar tips framåt, när jag själv kommit igång med själva skrivandet.

2 kommentarer:

>> Kommentera inlägget <<