söndag 5 april 2009

En dröm att stå på scen

Åh, har varit nere och övat in koregrafier till kommande uppträdanden nu. Jag älskar verkligen att sjunga, jag mår som bäst då. Så nu när jag ändå inte hade så mycket att göra har jag börjat öva in själva uppträdandena. Det är ju så kul att uppträda. Och att planera dem är nästan ännu roligare. Att tänka på när man ska uppträda

Dansa! Om man bara står helt stilla på scen, så blir det väldigt tråkigt. Då kvittar det nästan hur bra du sjunger, för man tröttnar tillslut på att titta på det. Lär dig några coola mooves och vips blir det mycket mer spännande att titta på. Jag vet att jag i början tyckte att det var pinsamt att dansa på scenen, men det är egentligen tvärt om, om du står stilla blir det pinsamt.

Klä dig rätt! Ha på dig kläder som ingen vågar ha på sig på gatan. Mycket glitter, paljetter och tänk på vad som passar till låten som man ska uppträda med. Det ger mer show över det hela med. Men kläderna ska du samtidigt kunna känna dig bekväm i. Och gör något coolt med håret, testa vad som helst, eller något du tycker att du passar i.

och till sist Sången! Jag tror att alla kan lära sig att sjunga. För att det ska bli bäst ska man välja en låt som man gillar och som passar till ens röst. Gör den på ditt sätt. Det finns inget rätt eller fel på hur man ska sjunga. Så testa vad du tycker är roligast.

2 kommentarer:

  1. haha, ja riktigt roligt med förändring :) kommer bild snart, så kolla in ;D

    SvaraRadera

>> Kommentera inlägget <<