tisdag 17 mars 2009

Städa

Städa, städa , städa. Nu måste jag ta tag i mitt rum. Det är alltid så stökigt nu för tiden. Eller hela huset är typ det och på torsdag kommer städerskan, så då måste allt vara undan plockat. Jag har kommit på en bra idée som jag ska försöka testa.


Vi städar alltid min lille brors rum varje kväll. Och då är det ju alltid städat. Eller i alla fall tills han börjar leka, fats sen städar man på kvällen igen. Så jag tänkte börja göra det själv med. Så får se hur det går, men jag tycker att det verkar vara en bra idé.


Det går faktiskt väldigt fort att städa när man väl kommer igång med. Tar typ bara 10 minuter och sen har man tid till allt annat + att man får ett städat rum. Så jag förstår inte varför man aldrig orkar göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<