måndag 23 mars 2009

Rättegångar och Deckare

Åh, det ska bli så spännande. Vår klass ska få åka till en rättegång i tingsrätten, eller alla 7:or. Vi ska åka dit första april. Super kul. Rättegångar verkar spännande. Nu är det i tingsrätten som är den lägsta domstolen i Sverige. Jag tror vi skulle se på en om olovligt körande. Kanske inte det mest spännande, men ändå en rättegång. Vi ska få gå på den längsta rättegången. Och det tycker jag var kul, för då är det många vittnen och man kan få höra flera versioner av det hela.

Den här terminen har vi jobbat mycket med lag och rätt. Jag tycker att det är ett jätte kul ämne, men förstår inte att man vill jobba som advokat, jag tycker att det hade varit jätte svårt att skydda någon som man själv tror har begått det brott som den är åtalad för. Fast man tjänar nog väldigt bra. Men man känner sig nog väldigt nöjd om man får skydda den som blivit utsatt för ett brott och satt dit den som gjorde det.

Efter besöket i tingsrätten ska vi börja skriva deckare. Det ska bli väldigt kul. Jag har alltid gillat att skriva, och jag började läsa deckare när jag var 7 år. Då började jag läsa Kitty. Jag tyckte att de var jätte spännande, och har läst hur många som helst. Så det här projektet kommer nog att bli jätte kul. Ser verkligen fram emot det.

3 kommentarer:

  1. Ja visst är den härlig! :D

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Otroligt noggrann bild på din "pärm", jätte fin!
    Örhängena är från H&M! :)

    SvaraRadera

>> Kommentera inlägget <<