lördag 28 mars 2009

Earth hour

Ni missar väl inte att man ska släcka sina lampor ikväll. Mellan 20.30 och 21.30, alltså en timma. Men ingen har väl missat det, det har varit mycket reklam för det, mjölkpaketen har ju till och med varit svarta. Själv ska jag släcka alla lampor, men kanske behåller jag en tv på. Vet inte riktigt. Det är coolt att man ska släcka runt om i hela världen. Undrar hur många lampor det är som blir släckta världen över. Jag gissar på att det blir en hel del, bara i Sverige.

Min lilla systers klass har fått Habo komun att gå med på att släcka varannan lyckt stolpe. Det tycker jag var ganska bra gjort av dem. Trodde aldrig att komunen skulle gå med på något sådant. Men jag tycker att det är bra. Ska ni släcka era lampor? Det är just nu 3000 städer och 85 länder anmälda tror jag. En väldigt smart idé.


1 kommentar:

  1. Jag ska kolla på film men jag ska släcka alla lampor ;)

    SvaraRadera

>> Kommentera inlägget <<