måndag 9 mars 2009

Denna veckan

Arbete/Skola

Det är inte så mycket denna veckan. Håller på att uppdatera hemsidan och få den klar. Sen är det studie dagar torsdag-fredag. Ska bli skönt. Slöjden börjar nu igen så det ska bli kul. Sen byter vi till teknik från hemkunskap.

Hälsa

Har ganska mycket aktiviteter nu. Dans, friidrott och Yoga. Så tränar gör jag en hel del nu. Sen tänker jag på att äta bra. Tar omega 3 tabletter för det gör verkligen att man blir smartare. Det minskar till och med eccem (stavas). Så ät det.

Övrigt

Har ju startat en TÄVLING nu denna veckan där man kan vinna ett spray från Manya. Sen är det 80-tals fest på tonår på fredag. Ska bli kul. Tycker det är så kul att klä ut sig. Så nu försöker jag komma på vad jag ska ha på mig.

14 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar i min blogg. Läste lite på din blogg. Håller du på med hemsidor och sånt? Eftersom du skrev att du håller på att uppdatera hemsidan.

    SvaraRadera
  2. de är kanon lite trött bara. gäsp kraaams

    SvaraRadera
  3. :)
    Hur kom du på att blogga då?

    SvaraRadera
  4. Jo så var det hos mig med typ, och så hade vi flyttat från Tyskland till Sverige bara ett år tidigare så det blev ett typ medium mellan här och Tyskland så det var roligt :)några planer på hur länge du ska blogga då?

    SvaraRadera
  5. Kollade lite snabbt på sidan du jobbar med. Vill du ha lite tips som gör sidan bättre men som inte kräver så mycket jobb.

    Vilka språk använder du när du gör hemsidor? Är det endast HTML, och CSS eller använder du något serverspråk som ASP.NET eller PHP?

    SvaraRadera
  6. Sv; Ja, så kanske det var, jag kommer inte ihåg om jag har kommenterat där på ett tag :)
    Fixar du med designer till bloggar?

    SvaraRadera
  7. jaa, det är bara så fegt att kommentera anonymt, och konstigt att alla som säger nått negativt gör det :o

    SvaraRadera
  8. Svar: Jaha så du kan inte göra en sida från grunden själv då alltså? Men ett tips du kan göra på sidan du jobbar med det är att bilderna du har på startsidan till höger, förminska dom så det inte är en bild som är över 1,5 MB. Det gör sidan väldigt segladdad. Förminska istället bilderna till den storleken du vill ha dom i.

    Det finns fler tips på sidan men om det är programmet som skriver all kod så kanske du inte kan styra så mycket över koden det blir.

    SvaraRadera
  9. Sv; Okej :) Din design är fin!

    SvaraRadera
  10. intressant upplägg att skriva sådär =)

    SvaraRadera
  11. Behöver du hjälp med att komma till rätta med ditt plugg? Eller vill du läsa en intervju med en känd storbloggare? Eller bara hitta en ny bra blogg? Då ska du kika in min "We all got a story to tell" http://eeemma.blogg.se

    Har även en frågestund i bloggen som är i full rulle, så passa på att släng in en fråga, för att få en vink om vem jag är, när du ändå är i gång!

    Ciao!

    SvaraRadera
  12. later ju hur h'rligt som helst med 80-tals fest! det hade jag ocksa velat ga pa!

    SvaraRadera
  13. Vad kul med tävling! Ska jag kika vidare på. :)

    Mvh Sofia

    SvaraRadera
  14. Tack så mycket! Håll ögonen öppna, snart kommer det mer :D

    SvaraRadera

>> Kommentera inlägget <<