tisdag 3 februari 2009

Sånglektion

Idag var det då första gången på sånglektionen på kulturskolan i Habo. Det var riktigt kul. Jag började ta sånglektioner för Åke Persson när jag var 9 år och för något år sedan började jag hos Caroline Ylenstrand. Jag går fortfarande hos henne, men det blir inte av så ofta, så därför var jag glad att jag kom in på kulturskolan. Jag har också gått på Kulturama preparandum och där var det också sång undervisning. Det är verkligen riktigt kul att sjunga. Och jag blir så lugn och avslappnad av det. Det är framför allt härligt att stå på scen inför en stor publik, om det är för få blir det lite pinsamt, speciellt om man känner alla i publiken.

Fick i alla fall en massa bra tips av Nina Bjurenstedt idag, som är min sång lärare. Det är ju alltid kul att lära sig nytt, man gör ju allt för att bli bättre och utvecklas. Fick låten Where is love från musikalen Oliver Twist. Det är musikal tema nu på Kulturskolan, så dansen är ju också musikal. Då är det Cats. Då ska vi se ut som katter och dansa Jazz. Det kommer verkligen bli coolt. Jag gillar verkligen musikaler så mycket. All musik och dans.
Dansuppvisning för 2år sen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

>> Kommentera inlägget <<