måndag 26 januari 2009

Kul dag på stan

Hejsan alla läsare!

Okej är hemma från stan nu. Det blev inget bakande, för hennes buss gick om en halvtimma så det hann vi inte. Egentligen skulle hon kanske hängt med oss när vi skulle åka in till stan. Men då hade inte hon hunnit kolla på snowboard boots innan affärerna stängde. Men jag bestämde mig för att hänga med, så jag sprang upp med smöret (som vi lånat hemma hos mig så vi kunde baka) och min dator hem till mig, letade fram mitt busskort och sprang ner till bussen. Trodde inte jag skulle hinna, men jag fick till och med vänta på bussen en stund.

På bussen höll både jag och Tilda på att somna. Undrar varför man alltid är trött på dagen och piggnar till på kvällen. Det gör jag alltid. Men när vi väl kom fram gick vi till Team sportia. Där vi skulle träffa hennes mamma. Vi hittade ett par skit snygga boots, men de fanns inte i hennes storlek så vi gick till Intersport i stället. Där fanns det ett par jätte snygga med i hennes storlek. Men hennes mamma hade glömt pengarna hemma. Så vi gick lite på stan undertiden. Jag visade henne lite jag hade tänkt köpa i Stockholm på H&M. Ska nog köpa mys dräkten jag ville ha ändå. Den var så söt. I alla fall när hennes mamma kom gick vi och köpte bootsen. Jag hade jätte gärna också velat följa med till Trysil, men när jag tänker efter hade jag aldrig haft råd med det, så det kanske bara är tur att jag inte ska det.

Sen skulle hennes mamma handla på Coop, så vi åkte upp till a6. Där köpte vi en glass på Mc Donalds, och sen gick vi runt och kollade lite på H&M(igen) och BikBok. Det var kul, Men lite irriterande, för man ville ju köpa nästan allt. När vi skulle in på Lindex ringde mamma och sa att hon var utanför så vi kunde åka och handla pärlor. Sen stack vi till Huskvarna för att handla pärlorna. Det var en lite affär i ett hus. Jätte mysigt, och jätte fina pärlor. Vi köpte massor. Undra var vi ska få plats med allt eftersom vi redan har en hel, vad ska man kalla det, box med 4 olika lådor fylld med pärlor och några påsar. Men det går väl. Kommer i alla fall pärla en hel del nu igen.
Alla pärlor
Titta vilka söta pärlor på Chili!

1 kommentar:

  1. VERKTYGSLÅDA skulle jag kalla det :D ahahhaha

    SvaraRadera

>> Kommentera inlägget <<